arrow_drop_up arrow_drop_down
14 augustus 2018 

Zakelijk bloggen: Waarom je vandaag nog moet starten!

Waarom zou jij moeten starten met zakelijk bloggen voor jouw onderneming? Je vraagt je vast af waarom je tijd en energie zou moeten steken in schijven van teksten die misschien niemand gaat lezen en niet direct geld gaat opleveren. Maar wist je dat zakelijk bloggen juist heel veel kan opleveren? In deze blog geef ik je 5 redenen waarom ook jij moet starten met zakelijk bloggen.

Reden 1: Beter vindbaar op Google

Wil jij goed scoren op Google, dan is zakelijk bloggen essentieel om beter vindbaar te zijn. Je kunt namelijk direct inspelen op de concrete zoekvraag van jouw doelgroep op Google. Bedenk goed welke vragen jouw doelgroep heeft en beantwoord deze middels jouw blog. Schrijf voor elke vraag die jouw doelgroep heeft een aparte blog met antwoorden, zodat jij jouw doelgroep kan voorzien van de informatie waar zij naar op zoek zijn.

Reden 2: Je profileert je als expert

Wanneer je informatie geeft over jouw vakgebied, word je door jouw doelgroep als expert gezien. En ook jouw doelgroep geeft graag een opdracht aan een expert. Door regelmatig te bloggen, waarin je antwoord geeft op de vragen van jouw doelgroep vertel je niet dat jij kennis en verstand van zaken hebt, maar je laat het zien.

Reden 3: Meer websitetraffic

Elke blog is een apart bericht. Zakelijk bloggen vergroot dus de kans dat bezoekers op je website komen. Wanneer je op jouw blog dan ook nog eens interessante informatie biedt, nemen ze graag een kijkje bij jouw diensten. Waarschijnlijk had je deze bezoekers niet eens gehad zakelijk bloggen

Reden 4: Meer naamsbekendheid

Door te bloggen leg je sneller contact met mensen uit jouw vakgebied. Een samenwerkingsverband of een gastblog zijn kansen die je haalt uit het zakelijk bloggen. Tevens zorg je ervoor dat de herkenbaarheid van jouw bedrijfsnaam wordt vergroot. Zo kun je bijvoorbeeld een blog schrijven wie je bent en waarom jij doet wat je doet. Hiermee geef je het bedrijf een gezicht waardoor potentiële klanten je sneller zullen herkennen en vertrouwen. Maar kun je ook je mening delen over actuele onderwerpen in jouw vakgebied.

Reden 5: versterk jouw social media kanalen

Omdat het algoritme van Facebook zo werkt dat relevante contact voorrang krijgt en dat het belangrijk is content te delen die jouw doelgroep boeit. Zakelijk bloggen is hiervoor erg geschikt. Je hebt dan unieke content waar jouw doelgroep enthousiast van wordt die je ook nog eens op al jouw social media kanalen kunt delen.

Over de schrijver
Mijn missie is om vrouwelijke ondernemers te helpen meer websitebezoekers, leads en klanten te creëren, zodat zij de vrijheid kunnen ervaren die zij wensen. In de Create Academy deel ik mijn kennis er ervaringen door middel van online trainingen en masterclasses en vind je gelijkgestemden om met elkaar te sparren om jouw business tot een succes te maken. Met mijn 1-op-1 coachtraject help ik ondernemers persoonlijk stap-voor-stap naar een concrete online marketingstrategie voor een succesvolle business!
Reactie plaatsen

Deze site gebruikt cookies