arrow_drop_up arrow_drop_down
11 september 2020 

Hoe belangrijk is content marketing voor een bedrijf?

Vraag je je regelmatig af hoe belangrijk content marketing is voor een bedrijf? Het is een van de meest waardevolle manieren om je online zichtbaarheid verhogen. En wanneer je je online zichtbaarheid verhoogt, en je de juiste mensen voorziet van waardevolle informatie, kan je hiermee je bedrijfsresultaat aanzienlijk verhogen.

Wat is content marketing en waarom is het belangrijk voor een bedrijf?

Laten we bij het begin beginnen. Met content marketing bied je op een relevante en aantrekkelijke manier prospects en klanten de helpende hand, zonder direct jouw producten of diensten te promoten. Je biedt waardevolle informatie waarmee je hen helpt betere keuzes te maken of meer uit jouw producten of diensten te halen. De strategie hierachter is dat wanneer je dit consistent doet, jouw potentiële klanten je gaan zien als expert in jouw vakgebied en een betrouwbare bron van waardevolle informatie. Zo verwerf je autoriteit, creëer je vertrouwen en sympathie. Dit zorgt ervoor dat je vaker eerder gekozen wordt dan je concurrent. 

Wat zijn de voordelen van content marketing?

  • Content Marketing is duurzaam
    Blogartikelen, ebooks, infographics en andere waardevolle content kan voor een langere tijd renderen. Een goed artikel bijvoorbeeld met tips & tricks kan maanden, of jaren bezoekers genereren. Dit leidt weer tot meer autoriteit en leads.
  • Content marketing is multi-inzetbaar
    Een goed geschreven artikel op je website kun je op verschillende manieren aanbieden. Zo kun je hier een podcast of een video van opnemen, of in aangepaste vorm bijvoorbeeld op LinkedIn plaatsen. Belangrijk om te weten is dat mensen op verschillende manieren informatie tot zich nemen. Zo luistert de ene persoon liever, dat dat hij kijkt, en weer een ander is visueel ingesteld en kijkt liever. Je kunt dus je pas geschreven blogartikel prima op een andere manier inzetten. Uiteraard kan het andersom ook, als je liever een podcast maakt, begin je hier mee, en pas je deze later aan in een geschreven artikel. Daarnaast kun je de content ook inzetten op social media, en kun je het gebruiken om te adverteren bijvoorbeeld via Google Ads.

Content schrijven

Hoe weet je nu welke content je moet schrijven voor je bedrijf?

Voordat je gaat beginnen met schrijven is het belangrijk dat je weet voor wie je schrijft. Wie is jouw ideale klant en aan welke informatie heeft hij of zij behoefte aan? Als je dit goed kunt benoemen, ga je zoekwoorden onderzoek doen, met als doel dat jij de vraag van de bezoeker kunt beantwoorden en met het artikel goed vindbaar bent en jij de juiste bezoekers aantrekt naar je website. In mijn eerder geschreven blog over een zoekwoorden analyse kun je lezen hoe je dit het beste kunt aanpakken. Er zijn diverse tools die je kunt gebruiken om aan onderwerpen te komen. Zo zijn er de gratis tools als Google keyword planner (onderdeel van Google Ads), Kun je gebruik maken van de gratis tool Ubersuggest of als je echt serieus met contentmarketing aan de slag wilt, kun je gebruik maken van de betaalde tool Semrush.

Wat is het verschil tussen contentmarketing en SEO?

Nu hoor ik je denken? Als ik mijn artikelen ga optimaliseren, ben ik dan niet gewoon met SEO bezig in plaats van contentmarketing? Dat klopt! SEO (search engine optimization, in het Nederlands zoekmachine optimalisatie) betekent niets meer en niets minder dan het optimaliseren van een website, zodat deze goed wordt gevonden in Google. Contentmarketing is dus een onderdeel van SEO 😉

Wat kost het inzetten van content marketing voor je bedrijf?

Content marketing heeft ook nadelen. Zo kost het meer tijd om het bereik te genereren via content marketing dat je gewend bent via adverteren. Het is een kwestie van de lange adem, Wil je op korte termijn mensen bereiken, Maak dan gebruik van adverteren op Google en op social media. Het organisch genereren van traffic heeft tijd nodig, maar is zeker heel waardevol. 

Content marketing is voor elk bedrijf belangrijk, hoe groot of klein je ook bent. Je kunt er, als je het goed doet, websitebezoekers, leads en klanten mee genereren. 

Over de schrijver
Mijn missie is om vrouwelijke ondernemers te helpen meer websitebezoekers, leads en klanten te creëren, zodat zij de vrijheid kunnen ervaren die zij wensen. In de Create Academy deel ik mijn kennis er ervaringen door middel van online trainingen en masterclasses en vind je gelijkgestemden om met elkaar te sparren om jouw business tot een succes te maken. Met mijn 1-op-1 coachtraject help ik ondernemers persoonlijk stap-voor-stap naar een concrete online marketingstrategie voor een succesvolle business!
먹튀 인증소
Door

먹튀 인증소

op 2 October 2020

At this time I am going to do my breakfast, later than having my breakfast coming yet again to read further news.

Thorsten
Door

Thorsten

op 11 October 2020

My family members all the time say that I am wasting my time here at web, except I know I am getting experience every day by reading thes fastidious articles.

https://Mtpolice24.com
Door

https://Mtpolice24.com

op 13 October 2020

I am regular reader, how are you everybody? This piece of writing posted at this site is really fastidious.

Reactie plaatsen

Deze site gebruikt cookies