Content Creatie

Bloggen voor je business | e-book | whitepaper

wat is content creatie?

Content creatie is het creëren en delen van relevante, waardevolle en vermakelijke informatie via jouw eigen kanalen met het doel potentiële klanten aan jouw organisatie te binden. Door het creëren van waardevolle content, werk je aan een betere vindbaarheid én een positief imago. Content creatie zijn er in verschillende vormen. Dat kan bijvoorbeeld een blog , ebook of whitepaper zijn. 
Content staat voor inhoud. Maar dat wil niet zeggen dat alle content inhoudelijk en effectief is. Door goede content creatie zorg je ervoor dat jouw content echt doet wat het moet doen. Namelijk: je doelgroep activeren.
Daarnaast is content een essentieel onderdeel van je online marketingstategie.
Wil je succesvol naamsbekendheid opbouwen, betrokkenheid creëren en zorgen dan jouw doelgroep ook jouw product of dienst afneemt, zul je content  moeten bedenken en maken die hen activeert en dat vergt kennis creativiteit en tijd. Om die reden staat staat content creatie daarom niet op zichzelf om jouw doelen te bereiken.

Content creatie en zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Zoekmachineoptimalisatie is erg belangrijk bij content creatie. Het doel is immers om beter gevonden te worden én een positief imago op te bouwen. In eerste instantie schrijf ik voor mensen en daarna pas voor Google. Jouw doelgroep moet jouw content liken of delen of op jouw content willen reageren. Zij beslissen binnen enkele seconden of ze verder willen lezen dan de inleiding en beslissen of ze jou geloven, vertrouwen en een eventuele aankoop gunnen.

Deel jouw content op social media!

Wanneer je content hebt die jouw doelgroep activeert, zul je deze natuurlijk wel moeten verspreiden om jouw doelgroep te bereiken. Zoals ik al eerder vertelde staat content creatie niet op zichzelf,
Om die reden bied ik naast content creatie ook een online marketingpakket aan, waar onder andere jouw social media activiteiten en jouw de content creatie door mij wordt verzorgd, zodat de juiste boodschap bij de juiste persoon op het juiste moment terecht komt.  Tevens kun je er ook voor kiezen om enkel jouw social media activiteiten uit te besteden. 

Bloggen voor je business

Je blog uitbesteden? Voordat je deze beslissing neemt is het handig eerst te weten waarom bloggen belangrijk is voor je business.
Google beoordeeld te kwaliteit van jouw website op basis van de mate waarop jij antwoord kunt geven op de vraag van jouw doelgroep. Hoe beter jij hierop aansluit hoe hoger jij zult scoren in Google. Bloggen is een effectief marketingmiddel die je kunt inzetten om antwoord te geven op die hulpvraag van jouw doelgroep en om tips & tricks  te geven die hen helpt bij het oplossen van hun pijnpunten.  

Veel ondernemers hebben een  statische website. Dat wil zeggen dat er weinig verandert aan de inhoud van de website en heeft als doel om te informeren over bepaalde producten of diensten. Bezoekers zullen de website enkel bezoeken wanneer ze expliciet op zoek zijn naar informatie over de producten of diensten. En wanneer ze deze informatie hebben gelezen is er geen noodzaak om meer terug te keren naar jouw website en dat is natuurlijk zonde.

Wanneer je regelmatig artikelen publiceert die daadwerkelijk waarde toevoegen voor jouw doelgroep, hebben mensen een reden om terug te keren naar jouw website, waardoor jouw doelgroep je steeds beter leert kennen. Daarnaast kun jij jezelf profileren als expert door waardevolle kennis te delen, want de kans vergoot dat jouw doelgroep de product of diensten bij jou gaat afnemen. Bloggen levert dus niet alleen een positieve bijdrage aan de online vindbaarheid, maar vergroot ook je naamsbekendheid en bevordert een positief imago. Meer informatie over de waarde van bloggen vind je in dit artikel.

 

blog uitbesteden bij Create Communicatie

Stella Peperkoorn
Marketing & Communicatie specialist

Wil je succes behalen met bloggen is het van belang dat elk blogartikel waarde toevoegt voor jouw doelgroep. Elke blog zou antwoord moeten geven op een hulpvraag van jouw doelgroep. Daarnaast zul je een minimale continuïteit moeten creëren van tenminste één blog per maand om mensen te bewegen om terug te keren naar jouw website. Dit vergt onderzoek, schrijfvaardigheden, creativiteit en discipline. Het kost simpelweg tijd om een goed blogartikel te maken, en dit met een vaste regelmaat vol te houden.

Je blog uitbesteden bij Create Communicatie is een handige manier om kwalitatieve blogartikelen te publiceren met een vaste regelmaat.  Jij kiest de frequentie per maand wat bij jou en jouw onderneming past.  Daarna ga ik aan de slag met het maken van een mindmap. Samen maken we een helder planning. Je ontvang van mij maandelijks één of meerdere blogartikelen van 400-600 woorden, inclusief  keyword , metadescriptions en een rechtenvrije afbeelding.  Zo heb jij een waardevolle tekst die ook nog eens SEO is geoptimaliseerd. en hoef jij alleen maar de content op je website te publiceren, handig toch?

Tarieven blog uitbesteden

Basispakket

199 per maand
  • 1 artikel per maand
  • 400-600 woorden
  • incl. keywords en meta description
  • Incl. rechtenvrije afbeelding

Standaardpakket

379 per maand
  • 2 artikelen per maand
  • 400-600 woorden
  • incl. keywords en meta description
  • Incl. rechtenvrije afbeelding​en

Totaalpakket

499 per maand
  • 3 artikelen per maand
  • 400-600 woorden
  • incl. keywords en meta description ​
  • Incl. rechtenvrije afbeelding​en​

Whitepaper of ebook: creëer waardevolle en warme leads

Met een whitepaper of e-book voorzie je jouw doelgroep niet alleen van essentiële informatie, maar creëer jij waardevolle en warme leads.
Het is een essentieel onderdeel van de online marketingstrategie. Het voordeel ven een e-book of whitepaper is dat je het een investering is voor de lange termijn. Je kunt dit type content steeds opnieuw gebruiken in de klantreis om jouw doelgroep te overtuigen van jouw kennis en expertise.

 

Prijzen Whitepaper of ebook

399 Eenmalig
  • Custom made voor jouw doelgroep
  • 5 tot 10 pagina's
  • Tekst en vormgeving

Laat jouw content creëren!